01.12.2013r. WYCIECZKA PIESZA NA SKORUSZYNE

Gruba pierzyna chmur przykrywała niebo niedzielnego poranka ,gdy wyruszaliśmy na Słowację, by z miejscowości Habovka wspinać się szlakiem prowadzącym przez całe pasmo Skoruszyny , aż do jej szczytu z wieżą widokową wznoszącą się ponad polanę wierzchołkową i otaczający las świerkowo-jodłowy z małą domieszką buków. Śniegu było na szlaku nawet po kolana , więc mozolnie nieco wolniej niż zakładaliśmy ale za to równym tempem przy miłej rozmowie i opowieściach przewodnika zmierzaliśmy do celu naszej dzisiejszej wycieczki. Wilgotność była bardzo duża a odczucie chłodu wzmagał wiatr, mimo tych przeciwności osiągnęliśmy szczyt, odnotowując ten fakt w pamiątkowej księdze na szczycie , choć palce przy pisaniu niemiłosiernie zmarzły. Krótka przerwa , wspólne zdjęcie i zejście w stronę południową d o  Oravic  gdzie czekała nas następna atrakcja w tym dniu czyli kąpiele w basenach termalnych na otwartym powietrzu. Przy minusowej temperaturze otoczenia pławiliśmy się regenerując organizmy i rozgrzewając zmarznięte i zmęczone ciała. Tak , niestety to co przyjemne , zwykle trwa za krótko, więc gdy tylko zmrok nasuną się na dolinkę rzeki Oravicy, od której wzięła nazwę ta miejscowość wypoczynkowa, było to sygnałem że koniec rozkosznych , wspólnych kąpieli pora wracać do domu, busik nagrzany już czekał na przybasenowym parkingu i gdy wszyscy usadowili się już wygodnie ruszyliśmy w powrotną drogę