Nosal i Kopieniec

Godz.6 rano, grupa turystyki górskiej, z przewodnikiem Andrzejem wyrusza busem w kierunku Zakopanego. Naszym celem jest dzisiaj Nosal i Kopieniec. Mieliśmy w planie jechać w Zachodnie Tatry Słowackie na "Babki", ale zostaliśmy zmuszeni do zmiany planów ze względów pogodowych.

Piękna wiosenna aura przeszła nieoczekiwanie w zimową, tak więc musimy się zadowolić o wiele krótszą wycieczką. Dojeżdżamy do Murowanicy koło zapory, wyruszamy przez mostek na potoku podążając na Nosal. Warunki pogodowe, to dziś porywisty wiatr, śnieg, mgła jako dodatkowe atrakcje!, gdyż na widoki nie ma co liczyć. Wychodzimy na Nosal stromym podejściem przed nami mimo mgły rozciąga się widok powalonych drzew z 24 grudnia, wyglądają jak porozrzucane zapałki. Docieramy na szczyt Nosal 1206m n.p.m. skąd widać budynek Dyrekcji Tatrzańskiego Parku Narodowego. Pokonujemy Nosalową Przełęcz, przecinamy nartostradę z hali Gąsienicowej do Kuźnic i przechodzimy do Doliny Olczyskiej, częściowo idąc przez powalone drzewa. Po dojściu do polany Olczyska, zjadamy śniadanie w iście bajkowej scenerii. Olczyska to nazwa pochodząca od przysiółka Zakopanego Olcza w pobliżu znajduje sie też  wywierzysko Olczyskie. Dalej podążamy w górę aby dojść na polanę Kopieniec gdzie wiosną kwitną krokusy, my ich nie mogliśmy zobaczyć, ponieważ polanę pokrywała 30 cm warstwa śniegu. Zwiedziliśmy szałasy, pozostałość po wypasie owiec, który teraz jest jak to określił przewodnik kulturowy. W końcu podeszliśmy na Wielki Kopieniec 1328m n.p.m. w silnym wietrze zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie i wysłuchali historii o wypadku  śmigłowca TOPR z 1994r. zginęły wtedy 4 osoby. Po tej krótkiej wycieczce  do której nas zmusiła nie sprzyjająca pogoda nienasyceni ale szczęśliwi zeszliśmy do Toporowej Cyrhli i busem wracamy do Jordanowa. Muszę też wspomnieć o bardzo dotkliwym braku węglowodanów , których pod postacią ciastek dostarcza nam Rysiek, a którego niestety nie było dzisiaj z nami. Pozdrawiamy i dbaj dalej o nas!.