13.02.2011 r. o godz. 7 rano wyjechaliśmy  z Jordanowa, by znowu ruszyć na górski szlak. Tym razem w planie znalazła się „Gęsia Szyja(1489m npm). Zapowiada się piękny dzień a z autokaru podziwiamy Babia Górę, pasmo Gorców, Luboń Wielki oraz panoramę Tatr. Na szlak ruszamy ok. 8.00 Doliną Filipki na skrzyżowaniu z Dolina Złotego Potoku , która dalej podążamy w kierunku Rusinowej Polany. Po drodze zatrzymujemy się w Kaplicy Matki Bożej Jaworzyńskiej. Uczestniczymy we Mszy świętej, pijemy kubek gorącej herbaty, poczęstunek Ojców Benedyktynów. Dzięki naszemu przewodnikowi poznajemy historie tego miejsca, od objawienia Matki Boskiej, które miało miejsce w roku 1861, po dzień dzisiejszy. Jeszcze chwila zadumy na symbolicznym cmentarzu, kilkadziesiąt tablic upamiętniających ludzi, którzy zginęli w górach całego świata.  Ruszamy w dalszą drogę, wiodącą głównie przez las i docieramy do Rusinowej Polany pokrytej świeżym śniegiem, skrzącym się w blasku słońca. Ten widok zapiera dech. Na drugim planie szczyty Tatr. Chwila odpoczynku i ruszamy na Gęsią Szyję. Ze szczytu przepiękny widok na Tatry Bielskie z Hawraniem i Lodowym Szczytem, Tatry Wysokie, Rysy, Gerlach, dalej w prawo Wołoszyn, Krzyżne, Kasprowy Wierch, Małołączniak, Ciemniak i Giewont. Krajobraz ze szczytu to nie tylko tatry również widok na Pilsko, Babia Górę, Słowacką Magurę, Gorce, Pieniny. Po chwili odpoczynku ruszamy w drogę powrotną. Przystanek na Rusinowej Polanie pamiątkowe zdjęcie, posiłek i powrót do autokaru przez Wierch Poroniec.