Wycieczka piesza na Turbacz.

To już kolejna piesza wyprawa grupy ,tym razem na Turbacz. W niedzielny poranek grupa 16 osób udała się busem do Łopusznej skąd już pieszo wyruszyliśmy na Turbacz, ale wcześniej udaliśmy się wszyscy na grób ks. Józefa Tisznera wielkiego filozofa i miłośnika gór , który znajduje się właśnie w Łopusznej.

Pogoda była wspaniała na taką wyprawę bo towarzyszyło nam rześkie powietrze a zapowiadany na ten dzień upał  oszczędził nas przynajmniej przez kilka godzin, aż do wyjścia na Turbacz. Po trzech godzinach spokojnego marszu dotarliśmy do kaplicy znajdującej się o pół godziny od szczytu i mogliśmy uczestniczyć w trwającej Mszy Św. Do schroniska dotarliśmy o godz. 12.45 a więc wyjście na górę zajęło nam nie całe 4 godziny. W schronisku każdy z nas poczuł głód a więc wyciągnęliśmy z plecaków swoje zapasy i z apetytem wsuwaliśmy kanapki popijając gorącą kawką kupiona w schronisku. Słoneczko zaczęło ostro przygrzewać więc zrzuciliśmy z siebie cieplejsze odzienie i upajaliśmy się pieknymi widokami na Tatry i Pieniny a po godzinnym odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną wybierając zejście do Obidowej niebieskim szlakiem. Spokojnym marszem dotarliśmy po kilku  godzinach do schroniska na  „Starych Wierchach” i znowu odsapnęliśmy pół godzinki przed ostatnim etapem naszej wyprawy. Po półtorej godzinnym marszu zeszliśmy do wsi Obidowa gdzie wsiedliśmy do busa, który po nas przyjechał i udaliśmy się do Jordanowa. Wycieczkę cała grupa oceniła na bardzo udana a trasa którą przeszliśmy była bardzo malownicza i nie zbyt forsowna, godna polecenia wszystkim turystom.